Biografie Fabian
Fabian is in 1967 te Amsterdam
Zijn eerste schreden in de hedendaagse kunst zette Fabian in 1992. Van oud ijzer en diverse metalen maakte hij op kunstzinnige wijze diverse voorwerpen, sculpturen en beelden. Experimenteren, leren en vooral genieten was het motto waaronder hij werkte en zijn werken in die periode onder een klein publiek verkocht.
Dat zijn kunstzinnige expressies niet onopgemerkt bleven werd duidelijk toen in 1995 niemand minder dan wijlen Herman Brood in zijn atelier verscheen en er vanaf dat moment een intensieve samenwerking ontstond. Herman genoot zichtbaar van de creativiteit van Fabian en wilde van hem leren lassen en creëren in metaal.
De jonge kunstenaar genoot van alle aandacht en steun van Herman die hem enkele fijne kneepjes bijbracht. Niet lang daarna ontstond de zogenaamde Herman Brood trofee. Een kunstwerk gemaakt van oud ijzer dat door Herman vervolgens werd beschilderd en uitgereikt aan een Bekende Nederlander die in de ogen van Herman iets speciaals of unieks had gedaan. Zo ontving ooit Pistolen Paul, Willibrord, Hans Dulfer, Jules Deelder etc. een schitterende saxofoon uit handen van Herman Brood gemaakt door Fabian.
De ontmoetingen tussen beide heren volgden elkaar is rastempo op waarna Herman de jonge kunstenaar de fijne kneepjes van het schilderen bijbracht. Op talloze doeken werkten beiden samen aan de voorstelling waarbij Fabian met grote regelmaat de achtergrond voor zijn rekening nam. Fabian leerde snel en gretig en beiden werkten vanuit talloze locaties aan kunstwerken van Herman. Deze intensieve samenwerking resulteerde in 1999 in een nieuw gezamenlijk project met de verzorging van de complete inrichting van het eerste Herman Brood café dat onder de naam Go-Ape op zeer kunstzinnige wijze werd vormgegeven. Dat Herman Brood zeer gecharmeerd was van zijn leerling bleek wel toen Fabian de uitnodiging kreeg om samen met Herman een eigen atelier te beginnen om op die wijze nog intensiever samen te gaan werken. Inmiddels heeft Fabian een stabiele en bekende naam opgebouwd in de gevestigde kunstwereld.